Przedszkole - Program edukacyjny

                                                                           PROGRAMY I PROJEKTY EDUKACYJNE

 

PROJEKT „MAŁY CHEMIK”

 

„Powiedz mi, a zapomnę,pokaż - a zapamiętam,

pozwól mi działać, a zrozumiem!”

Konfucjusz

I. CEL GŁÓWNY:

 

Rozbudzanie u dzieci ciekawości otaczającym światem poprzez prowadzenie obserwacji, wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i badanych zjawisk przyrodniczych.

 

 

II. CELE SZCZEGÓŁOWY:

 

                                                                                                                                                                       PROJEKT „KUCHCIKOWO”

Projekt „Kuchcikowo” ma na celu zwrócenie uwagi na jakość jedzenia oraz jego rolę dla zdrowia i edukacji dzieci. Skierowany jest do dzieci wszystkich grup wiekowych, które będą miały możliwość samodzielnego i bezpośredniego działania.

CEL GŁÓWNY

Zdobywanie wiedzy praktycznej i teoretycznej dotyczącej zdrowego, racjonalnego odżywiania się.

CELE SZCZEGÓŁOWE

 

 

Projekt "Bezpieczny i zaradny przedszkolak"

Cel główny:

- kształtowanie świadomości i postaw dzieci sprzyjających bezpieczeństwu własnemu i innych oraz przygotowanie dzieci do racjonalnych zachowań w przypadku wystąpienia zagrożeń

- doskonalenie umiejętności kontrolowania emocji,

- nie wpadanie w panikę oraz unikania pochopnych działań

 

Program rozwijania inteligencji emocjonalnej u dzieci w wieku przedszkolnym

Celem ogólnym programu jest kształtowanie u dzieci tych umiejętności i kompetencji społeczno - emocjonalnych

Cele szczegółowe to:

- zdolność rozumienia własnych i cudzych emocji, samomotywacja, empatia i zdolności o charakterze społecznym

- dostrzeganie emocji, myślenie biorące pod uwagę emocje, rozumienie i kierowanie emocjami,

- inteligencja intrapersonalna i interpersonalna, umiejętność radzenia sobie z sytuacjami stresowymi, zdolności adaptacyjne i ogólny nastrój

 

                 Projekt edukacyjno-wychowawczy : My i zwierzęta w jednym świecie-obok siebie”

 

"Zwierzę, jako istota żyjąca, zdolna do odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą. Człowiek jest mu winien poszanowanie, ochronę i opiekę"-

to pierwsze słowa polskiej ustawy o ochronie zwierząt.

 

Zwierzę to istota, która żyje blisko nas lub z nami. Daje swoją miłość, przywiązanie …..- z obserwacji życia

 

Powyższe słowa dały inspiracje do napisania i zatytułowania projektu

 

Czas realizacji: projektu V-VI 2024 r. i rok 2024/2025 .Projekt adresowany jest do dzieci w wieku 3 – 6 lat. Tematyka zadań podana jest w harmonogramie.

 

Organizacja :W ramach projektu w poszczególnych grupach odbywają się zajęcia wzbogacające wiedzę dzieci na temat zwierząt i sposobów dbania o nie oraz mające na celu bezpośredni kontakt ze zwierzętami. Każdy nauczyciel grupy organizuje zajęcia wg ustalonego przez siebie planu, tak aby zrealizować wszystkie zagadnienia. Spotkania Zajęcia zaplanowane to zajęcia z zaproszonymi zwierzętami i ich opiekunami. Spotkania codzienne to kontakt z psem i królikiem, które są stałymi mieszkańcami, bywalcami placówki. Specjaliści przedszkolni mogą prowadzić zajęcia indywidualne w obecności psa lub królika.. Dziecko będzie mogło w sytuacji wycofania, zmęczenia czy zniechęcenia przytulic się do psa , królika lub go pogłaskać, a nawet z nim porozmawiać.

Finał projektu : Bieżąca relacja fotograficzna z realizacji projektu( zajęcia, spotkania, spontaniczne zabawy, opieka) na stronie internetowej. Czerwiec 2025r. . Wystawa prac plastycznych pn. Nasze zwierzęta . Fotobudka „Ja i mój kumpel” – każde dziecko - zdjęcie z przedszkolnym przyjacielem psem, królikiem

Cele główne

Głównym celem projektu jest podnoszenie jakości edukacji i wychowania poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich dzieci, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej różnymi sytuacjami a także w celu zapewnienia dodatkowej pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat placówki oraz poczucie bezpieczeństwa oraz kształtowanie u dzieci miłości do zwierząt ,rozwijanie spontanicznej radości , zainteresowań i uzdolnień dzieci poprzez bezpośredni kontakt ze zwierzętami.

Cele szczegółowe:

 

Zakładamy, że po realizacji projektu dziecko zdobędzie na miarę swoich możliwości rozwojowych wiedzę i umiejętności, tak więc dziecko: